پی آر پی زانو در غرب تهران
نوشته شده توسط : dryousefi

پی آر پی زانو یک روش درمانی نوین محسوب می شود. این روش درمانی در تهران نیز انجام می شود و در نقاط مختلف تهران مراکز تزریق پی آر پی زانو وجود دارد. اشخاصی که قصد درمان درد زانو را دارند می توانند با مراجعه به مراکز تزریق پی آر پی زانو در تهران این عمل را انجام دهند. 

پی آر پی زانو 

پلاسمای غنی از پلاکت  نوعی داروی احیا کننده است که فاکتورهای رشد طبیعی موجود در سلول های خونی ما را مهار و تقویت می کند تا به بهبود بافت آسیب دیده کمک کند. پلاسما قسمتی از خون می باشد که از آب و پروتئین تشکیل شده است. پلاسما محیطی را برای گردش گلبول های قرمز، گلبول های سفید و پلاکت ها در بدن فراهم می کند. پلاکت ها سلول‌های خونی هستند که باعث لخته شدن خون و همچنین سایر عملکردهای لازم رشد و بهبودی می‌شوند.

پی آر پی از خون خود فرد تولید می شود. PRP یک نوع سلول خونی (پلاکت ها) است که برای لخته شدن خون حیاتی است. پی آر پی بعد از تزریق باعث تسریع بهبودی تاندون ها، رباط ها، ماهیچه ها، استخوان ها و مفاصل آسیب دیده می شود. یک مزیت کلیدی تزریق پی آر پی این است که می تواند نیاز به مواد افیونی یا حتی داروهای ضد التهابی را کاهش دهد. در واقع، استفاده از داروهای ضد التهاب معمولاً باید در زمان درمان PRP متوقف شود.

 

پی آر پی زانو 

 

تزریق پی آر پی زانو

تزریق پی آر پی زانو  با گرفتن یک تا چند لوله از خون شما شروع می شود. سپس آن را در یک سانتریفیوژ قرار می دهند تا خون را به اجزای مختلف تجزیه کند: گلبول‌های قرمز و سفید، پلاسما، پلاکت‌ها و غیره. پلاکت ها سپس در یک ظرف آزمایشگاهی با مایع پلاسمای خون مخلوط میکنند و مستقیماً به ناحیه آسیب دیده تزریق می شود و به صورت زیر عمل می کنند:

عملکرد پی آر پی بعد از تزریق:

فعال شدن پلاکت ها در پلاسمای غنی از پلاکت، فاکتورهای رشد را آزاد می کند که باعث تحریک و افزایش تعداد سلول های ترمیمی تولید شده در بدن شما می شود. این به طور قابل توجهی روند بهبود طبیعی بدن را افزایش می دهد.

دکتر ناصح یوسفی

تزریق پی آر پی زانو چه آسیب هایی را درمان می کند؟

تزریق پی آر پی زانو در درجه اول برای آسیب های بافت نرم، مانند پارگی روتاتور کاف جزئی و تاندون آشیل استفاده می شود. در مطالعات نشان داده شده است که این دارو عملکرد را بهتر می کند و درد را در افرادی که تاندونیت یا بیماری های تاندونی مزمن مانند آرنج تنیس بازان یا آرنج گلف باز دارند، کاهش می دهد.

همچنین می توان از آن برای درمان آسیب های رباط ها و عضلات استفاده کرد. به عنوان مثال، بهبود بازسازی عضلانی در آسیب های عضلانی گاستروکنمیوس (گوساله) نشان داده شده است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که تزریق PRP نسبت به تزریق اسید هیالورونیک برای استئوآرتریت زانو، به‌ویژه از نظر مدت زمان اثر مثبت آن، برتری دارد. تحقیقات نشان می دهد که  تزریق PRP همراه با تزریق اسید هیالورونیک موثرتر از هر دو تزریق به صورت جداگانه است.

 

بیشتر بدانید: هزینه درمان پی آر پی زانو

 

عوارض جانبی تزریق پی آر پی

عوارض جانبی تزریق پی آر پی زانو بسیار محدود است زیرا تزریق ها از خون خود به دست می آید. بنابراین بدن بیمار پی آر پی را پس نمی زند یا واکنش منفی به آن نشان نمی دهد. خطر عفونت مانند هر تزریق دیگری وجود دارد. در غیر این صورت، به غیر از غیرقابل پیش بینی بودن میزان موثر بودن درمان برای یک بیمار خاص، هیچ خطر قابل توجهی وجود ندارد.

 

 

تزریق PRP زانو برای درمان آسیب های ورزشی

تزریق prp  از دیرباز به عنوان درمان حمایتی در درمان پارگی تاندون و تاندونیت پیشنهاد شده است. prp زانو جایگزین بسیار امن تری برای کورتیزون هستند. موادی که در محل تزریق ترشح می‌شوند باعث عروقی شدن محل آسیب می‌شوند، عملی که مستقیماً خون و مواد مغذی را به بافت می رسانند. در آسیب های مزمن تاندون، ممکن است چندین تزریق PRP برای بهبود تاندونیت مورد نیاز باشد. ورزشکارهای حرفه ای از گذشته با درمان پی آر پی آشنا هستند.

مزایای تزریق prp زانو

یک مزیت تزریق پی آر پی زانو این است که این مایع خاص حاوی پروتئین هایی است که به عنوان یک ضد التهاب عمل می کنند که در درمان علائم دردناک مرتبط با آرتریت کمک می کند. پی آر پی بهتر از سایر درمان های تزریقی، مانند تزریق کورتیزون، سلول های بنیادی، یا تزریق ژل عمل می کند.

مزیت دیگر این است که این درمان یک فرآیند تک مرحله ای است که در یک محیط کلینیک ارائه می شود و تنها حدود 30 دقیقه طول می کشد. همچنین پی آر پی زانو بسیار ایمن است زیرا تنها چیزی که به مفصل بیمار تزریق می شود پلاسمای غنی از پلاکت است که از خون خود بیمار گرفته شده است. بیمارانی که از دیگر روش های درمانی مانند تزریق کورتیزان ها و سایر موارد استفاده می کنند ممکن است بدن بیمار به این تزریق ها واکنش منفی نشان دهد. تزریق پی آر پی زانو از خون خود بیمار استفاده می کند. به همین دلیل احتمال بروز حساسیت کاهش می یابد.

 

بیشتر بدانید:  پی آر پی زانو چیست؟ کاربردها و عوارض

نتیجه

پی آر پی زانو در غرب تهران توسط یکی از بهترین کلینیک های این منطقه به نام پی آر پی دکتر یوسفی انجام می شود. شما می توانید با مراجعه به سایت پی آر پی ایران نوبت بگیرید و برای مشاوره و معالجه به کلینیک ما تشریف بیاورید. پی آر پی دکتر یوسفی یکی از بهترین مراکز پی آر پی ایران است. شما می توانید داخل سایت پی آر پی ایران نظرات مردم در مورد پی آر پی زانو در مرکز پی آر پی دکتر یوسفی را مطالعه کنید. 

برای دانلود مقاله پی آر پی زانو در غرب تهران روی لینک کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی و پی آر پی زانو در غرب تهران

 

 





:: برچسب‌ها: تزریق prp , تزریق پی آر پی زانو , تزریق پی آر پی , پی آر پی ایران , پی آر پی تهران , درمان درد زانو , درمان زانو درد با پی آر پی , بهبود درد زانو با پی آر پی , پی آر پی دکتر یوسفی , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: